Home JBL Professional User Forum JBL Pro Software
Options

Venue Synthesis and EASE 4.4 - Direct SPL mismatch

Hello everyone !

Venue Synthesis is great, I used it for about 10 days now, and I find it very nice to use (even if i would still have a remark or two), but I have a problem. The values I get for the same loudspeaker, at the same distance, in the same model, with the same signal, with the same parameters differs of 10dB SPL(A) from Venue Synthesis and EASE 4.4. Since the .gll files comes from the JBL website just a few days ago, I find it strange to have such a drastic difference.


Since I want to propose a solution for a public space, I need a STI calculation, and so I need tu use EASE. If someone has an idea on what is going on, it would help immensely.

Thank you very much !


Bonjour à tous !

Venue Synthesis est super, je l'utilises depuis plus d'une dizaine de jours et je le trouve très bien (même si j'aurai peut-être quelques suggestions, mais ce n'est pas le sujet !). Problème, les valeurs annoncées pour une même boite, à une même distance, avec les mêmes réglages, avec le même signal varient de +/- 10dB SPL(A) entre Venue Synthesis (92dB) et EASE 4.4 (103dB). Étant donné que les GLL viennent du site de JBL et que je les ais téléchargés récemment, je m'attendais à un même résultat.


ça m'embête sachant que je travaille sur un projet d'intégration nécessitant des calculs de STI, donc l'utilisation de EASE 4.4. Un retour sur ce qu'il pourrait poser problème m’arrangerait énormément.

Merci !

Sign In or Register to comment.